středa 12. prosince 2012

Správné kombinace potravin

Tak jsem se konečně dočkala! Kniha Jste to, co jíte od dr. Gillian McKeith byla v knihovně konečně volná. Hned po škole jsem si pro ni zajela a už asi hodinu ji doma pilně čtu. A dovídám se o sobě dost zajímavé věci. Například, mám problémy se slezinou. Pravděpodobně mám alergii na laktózu. A dál, způsob, kterým kombinuju potraviny je naprosto zcestný.
Podezření na alergii na laktózu mám už nějakou dobu. Ale vzhledem k tomu, že bych asi nepřežila den bez jogurtu, mlíka s sýra, rozhodla jsem se to moc neřešit. Ale jak tak koukám, možná bych měla začít. Rozhodla jsem se tedy pro experiment, kdy ze svého jídleníčku zkusím na dobu určitou vypustit mléčné výrobky a uvidím, co to se mnou udělá. Jestli uvidím změny, pravděpodobně zkusím zajím na testy na alergologii.
No a hlavní důvod, proč jsem se rozhodla napsat zase po dlouhý době... mám celkem ráda pravidelnost, už asi 5 let snídám sladký snídaně, chleba třeba se sýrem bych ráno prostě nepozřela. A už tak rok nebo dva snídám každý ráno to samý - lněný semínko, vlákninu, rozinky, ovesný vločky, jogurt a ovoce podle toho, co zrovna máme. Jako bych měla ponětí o tom, že se jogurt s vločkama prostě kombinovat nesmí. Jako že bych měla sníst jogurt a pak čekat tři hodiny, než si dám vločky? Fakt zajímavý. Ale asi na tom něco bude, řekla bych. Doktorka McKeith to vysvětluje tak, že bílkoviny vytvářejí při trávení kyselé šťávy, zatímco sacharidy zásadité a když je budete jíst společně, budou se neustále neutralizovat a jídlo se v důsledku toho bude špatně trávit, hnít ve střevech, vy se budete nadýmat, bude vás bolet žaludek a budete mít další problémy. 
Abyste předešli problémům, máte tady stručný návod:
1. skupina - bílkoviny (maso, většina mléčných výrobků, ořechy, sójové výrobky)
2. skupina - uhlohydráty (brambory a škrobová zelenina, cukr, sladkosti, obilná zrna, těstoviny, rýže a výrobky z obilí)
3. skupina - neškrobová zelenina (bylinky, koření, máslo, smetana pomazánkové tuky, saláty, semena)
4. skupina - ovoce
A správné kombinace: 1. a 2. skupina nikdy společně, 3. skupina s 1. nebo 2., 4. skupina vždy samotná, nejlépe na lačno.

(zdroj: http://www.eujuicers.cz/upload/images-cache/5122/640.jpg)

Tak co tomu říkáte? Zkusíte to? Já si myslím, že pro běžný život je tohle dělení celkem nepraktické, ale zase na druhou stranu, zdraví máme jenom jedno, takže to určitě za zkoušku stojí :)

Žádné komentáře:

Okomentovat