neděle 30. prosince 2012

15. den - Insanity vs. P90X

Konečně se cítím na to, abych mohla objektivně srovnat P90X a Insanity. Dnešek je tím správným dnem hlavně proto, že dnes cvičím Insanity 15. den a P90X jsem vydržela přesně 15 dní. To znamená, že dnešek je naprosto ideální. 

(zdroj: http://cdn.trek2befit.com/wp-content/uploads/2011/11/P90X-App.jpg)

Začnu s P90X, protože jsem tenhle program i dřív cvičila. Jeho asi největší výhodou, na rozdíl od Insanity, je, že není tolik skákavý, takže z toho mamku nebolely záda. Já s tím problémy naštěstí nemám, takže pro mě to nijak velké plus není, jelikož mi skákání nevadí. Ale chápu, že je to velká výhoda například pro ty, kdo bydlí v paneláku. Že cvičení trvá hodinu mi ze začátku nijak nevadilo, stejně, co bych dělala? Seděla na facebooku. Tak to si můžu radši zacvičit. Ale ne všichni mají tolik času jako já, takže se tohle bere spíš jako mínus. Dalším bodem na seznamu je, že ne každý má doma činky a hrazdu a ne každý je do nich ochoten investovat. Ještě je nutné zmínit, že tenhle program trvá tři měsíce, zatímco Insanity jenom dva a výsledky jsou v podstatě stejné, to už skoro stojí za zamyšlení. Dál. Záleží na vaší povaze a na tom, co od svého trenéra očekáváte. Já osobně potřebuju někoho, kdo mě nutí k lepším a lepším výsledkům, někoho, kdo mi neřekne, jdi si odpočinout, jakmile uvidí první kapku potu, nepotřebuju Tonyho, potřebuju Shauna. Jestli jste ale klidnější povahy a nemusíte se každý den "vybít", P90X doporučuju, protože mi přece jen přijde, že Tony dokáže vytvořit takovou rodinnější atmosféru. Možná to bude tím, že má v každém videu jen pár (většinou 3) lidi, kteří cvičí s ním a vzhledem k jeho věku si spíš připadáte, jako by to byl váš táta. A poslední věc. P90X má o několik workoutů víc, ale hlavně má každý zaměřený na něco jiného, v jednom posilujete střed těla, v jenom ruce a ramena, v dalším břicho, v dalším nohy a záda, máte jógu nebo jen vyloženě protahovací workouty, takže máte pocit větší rozmanitosti a když vás jedno cvičení nebaví, prostě to jednou za čas vydržíte a pak se těšíte na něco jinýho. 

(zdroj: www.cuppapixie.blogspot.com)

Insanity je zkrátka šílenost, můj průměrnej tep je u něj 150, takže je jasný, že jedu hlavně na kondičku a i po prvních dvou týdnech (a musím podotknout, že jsem se ty dva týdny akorát spala cukrovím) vidím zlepšení. Takže výhody a nevýhody. Teď ze začátku trvá cvičení každý den přibližně 40 minut, když se ještě přidá cvičení na břišáky, tak je to 55 minut, ale i na to si jednou, max. dvakrát týdně, dokážu najít čas. Při tomhle cvičení skáčete jako blázni, pot z vás lije tím způsobem, že původně světle modré tílko je po 40 minutách poměrně tmavě modré. Je to plus nebo mínus? No to posuďte sami, každopádně já to beru jako výhodu, mám takhle aspoň pocit, že něco pořádnýho dělám, přestože vím, že nejde o vypocené litry. Naprostou a totální výhodou, plusem, bonusem, říkejte si tomu jak chcete, je, že cvičíte jen a jen s vlastní váhou, nepotřebujete nic kromě spousty vody a ručníku. Dokonce i podložka je k ničemu, leda tak na posilko na břicho, tak se hodí. Dalších pár věcí jsem už zmínila v rozboru P90X - Insanity je kratší, má jen dva měsíce, a více mi vyhovuje Shaunův přístup. Takovým trochu mínusem je, že sice cvičíte podle několika různých videí, ale v jádru je to všechno na jedno kopyto. Teda, aspoň těch prvních několik, které jsem zatím cvičila. Prostě vám to musí sednout, abyste se dokopali s tomu cvičit téměř to samé každý den. Já sice stereotyp ve cvičení nesnáším, ale Shaun mi nedává na výběr. Za ty první dva týdny jsem ještě ani jednou nepřemýšlela nad tím, že to vzdám. A vážení, když jsem překročila hranici 15. dne, mám z půlky vyhráno :)
Asi jste sami poznali, kdo je můj větší favorit. Je to Insanity. A hlavně. Kdyby jím byl P90X, tak by tenhle článek vůbec nevzniknul, protože bych neměla potřebu zkoušet jiný program. Ale konec konců jsem ráda, že to dopadlo takhle. Jestli máte i vy nějaké zkušenosti s P90X nebo s Insanity, podělte se!

Žádné komentáře:

Okomentovat